středa 17. července 2013

Visa and flight details

ahoj :)),

tak mám za sebou úspěšný pohovor na ambasádě !! Yaay :)) Na pohovor jsem byla objednaná v 9:00 hod., před tím jsem si ještě vyzvedla potřebné formuláře k pohovoru na vrátnici v agentuře Coolagent a vyrazila směr ambasáda, kde jsem byla hodinu s předstihem. Byla jsem za tu rezervu ráda, v klidu jsem si zašla do Starbucksu, který je hned "nebezpečně" vedle americké ambasády :)) a v 8:30 jsem si šla stoupnout do fronty k ambasádě, kde už tak cca 10 lidí čekalo. Po chvilce ke mě přistoupil pán z ochranky, chtěl vědět moje jméno, které si odškrtl ze seznamu a pustil mě dovnitř, kde jsem se podrobila prohlídce věcí, odevzdala vypnutý mobil, IPod, dostala kartičku s číslem a šla jsem do haly. V hale bylo už bylo dost lidí, přistoupila jsem k okýnku, odevzdala pas, poplatek 160 dolarů, vytištěný papír s termínem schůzky, potvrzení o zaplacení kurýra, obálku se jménem, adresou a tel. číslem a dokumenty od agentury. Paní, která mluvila česky mi vše zkontrolovala a oznámila mi, že za CHVILIČKU mě budou volat. Slovo chviličku jsem schválně zdůraznila, protože slovo chvilička znamenalo přesně 1 hodinu a 45 minut. Tak pro představu, takhle na americké ambasádě trvá chvilička :D Takže jsem si sedla k čekajícím a čekala a čekala :)) Po hodině a 45 minutách se najednou ozvalo něco podobné mému jménu. Takže jsem šla k dalšímu okýnku, kde už byla slečna, která se mnou mluvila anglicky. Nejdřív po mě chtěla otisky a poté se mě ptala na pár otázek. Proč jedu do USA jako au-pair, kde tam budu bydlet, jestli tam budu studovat školu, co jsem dělala po dobu půl roku v ČR, co jsem se vrátila z Londýna a jaké mám plány potom, až se vrátím z USA. Na vše jsem jí v pořádku odpověděla, slečna mi schválila vízum, které mi během 4 - 5 dnů doručí kurýr domů.

Včera jsem se také konečně dozvěděla informace o letu. Odlétám 29. července z Prahy směr Warsawa a poté letím polskou leteckou společností do New Yorku na Kennedyho letiště. Ano, tak si tak říkám, mohla jsem schytat horší let ?! :D Asi těžko :D Každopádně, "darovanému" koni na zuby nehleď. Jediné pozitivní info na tomto letu je, že opravdu neletím sama. Z Prahy se mnou poletí Adélka z Plzně a budeme mít k sobě další partačku Marťu, takže nakonec budeme 3, v Polsku se k nám přidají další 2 holčiny a v NYC už na nás bude čekat Karen, takže to vypadá, na celkem slušnou bandičku, díky za to ! :))

Ještě jsem také chtěla přidat info pro budoucí au-pair o všech platbách, které vás čekají. Po pravdě, tahle "sranda" vydat se do USA pracovat jako au-pair není žádná levná záležitost, i když se to může na první pohled zdát, ale ty zkušenosti a zážitky si myslím, že jsou pak k nezaplacení a že se do toho investovat vyplatí. Neuvěřitelně velké DĚKUJI patří mé rodině, která mě ve splnění mého snu finančně podporuje, jsem jim vděčná a doufám, že jim to jednou budu moct nějak oplatit, vrátit :))

Zpět k poplatkům : 

  • 1 000,- Kč - poplatek agentuře Coolagent za zprostředkování (tento poplatek neplatíte, pokud máte odpracováno určitých počet hodin s dětmi pod 2 roky, více informací najdete na stránkách agentury)
  • 160 USA (3 200,- Kč) - poplatek za vízum na ambasádě
  • 152,- Kč - poplatek za kurýra
  • 550 Euro (14 300,- Kč) - poplatek agentuře Au-pair in America (APIA) + maximální pojištění, A + B od agentury
Takže poplatky vás vyjdou na cca 20 000,- Kč + dárky rodině, léky, věci k osobní potřebě, ale tohle už je hodně individuální, ale i tak si myslím, že vše vyjde na cca 25 000,- Kč - 30 000,- Kč. Letenky z Prahy do NYC platí agentura + školení a letenky z NYC do místa, kde budete bydlet s HF (host family) platí ona.

Včera jsem dostala milý e-mail od HM, kde se mě ptala, jestli s ní a s dětmi nechci hned v srpnu až přiletím letět navštívit její rodinu do Minnesoty. Hned jsem souhlasila, těším se :))

Takže teď jediné co mi zbývá je, vyčkat na vízum, nakoupit dárky pro HF, odhlásit se z pojišťovny, dokoupit a zabalit věci. Posledních 12 dní a letím :))

Hezký večer a dobrou noc,

Natálie xxx



2 komentáře:

  1. Ahoj, prosím tě, kolik tě stálo to pojištění A+B z té částky 550euro? Dík za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj, pojištění A + B stojí 550 Euro dohromady :)

    OdpovědětVymazat